måndag, september 20, 2010

Eskilstuna-ett skolexempel!

I Eskilstuna blev SD tredje största parti efter sossarna och moderaterna!
Idag är Eskilstuna en stad med många invandrare från fjärran länder. Tendensen är lika överallt vad gäller antalet röster på SD. Där det bor så många från andra länder så att man ibland tror att man har hamnat i ett annat land så utvecklas detta vad de andra etablerade partierna kallar "främlingsfientlighet."

Jag vet  från mina år i Rosengård att  de sk kulturerna krockar tex på natten. Jag ville sova för att orka upp tidigt på morgonen för att gå till jobbet. När vissa kulturer festar på natten därför att de "inte får" äta och dricka på dagen så blev det störningar. När den romska familjen i samma trapp hade besök nätterna igenom med högljudda skrik i trappan så gick det inte att sova heller.

Skolan för tex min son var mycket stökig eftersom det gick kanske 15 olika länders barn i samma klass. Hemspråkslärarna  sprang ut och in hela tiden. När jag var där och såg eländet så insåg jag att vi måste flytta för att få ordning på livet. Utlösande faktor till snabbflytt  blev ju en mordbrand i vårt hus.

Kan det vara liknande förhållande i Eskilstuna som gör att SD blev ett så stort parti där?

Jag tycker att alla andra partier hittills inte varken före valet eller nu efteråt ens försöker att förstå varför folk röstar på ett parti som SD. Man bara kastar skit på deras väljare och häver ur sig otidigheter och lösryckta förmodanden att de är människor som inte begriper politik eller samhälle. Onda människor helt enkelt.

Det vore klädsamt om man någon gång tog tag i de problem som verkligen finns där ute i samhället med allt från gängbråk, gangsters, störningar och utslagning!

Flytta själv ut till dessa områden och bo där i många år som jag har gjort så får vi se hur det låter från er då!

Vänstern bråkade med SD och stoppade deras demokratiska rättighet till mötesfrihet och det är bara att kolla valresultatet och då ser man vad vänstern bidrog med för "lösningar"!   Ni är riktiga korkskallar som inte begriper hur man ska bekämpa politiska motståndare. Aldrig våld men däremot fri diskussion utan hot och skällsord. 

Hur har ni kunnat bli så dåliga i er tankeförmåga? Vad är det som har fått er att tro att om man bara med våld stoppar andra så skulle det lösa problemen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate