lördag, maj 08, 2010

Jag har dödat en man!

Idag läser jag i bladet en rapport från Elvis gamla husdoktor. Han går nu ut med "sanningen" om Elvis död.
Elvis dog av förstoppning och hade en grovtarm dubbelt så stor mot det naturliga. Nog för att världen visste om Elvis osunda matvanor men jösses. Han dog på sitt WC  och det kom ju genast ut efter hans död.

Det är då mitt minne förfyttar mig till MAS och lungkliniken. En dag kom hemtjänsten dit med en gammal man och jag fick ta hand om honom. Han var lätt förvirrad och hade astma. Dessutom uppsvälld buk så jag frågade hemtjänstkvinnan om han skött magen . Nej, säger hon då. Det är nog minst en vecka sedan kanske mer!
OJ,oj fram med en pottestol och sätter mannen där plus att jag ger clysmol i baken så att han ska få ur sig det värsta.

Går in till honom efter en stund för att se om det har blivit något. Stanken är förfärlig så jag vet att han har "lassat" som man säger i skåne.
Det värsta var att han efter detta aldrig mer kommer att "lassa" därför att han har liksom Elvis dött på pottan!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate