söndag, maj 02, 2010

Alkoholträsket

Kommunalrådet i Haninge, Tommy Lundin (fp), avgår. Kommunalrådet som tidigare tagit time out i augusti förra året för sin alkoholism hittades i lördags kraftigt berusad på sitt kontor på Haninges kommunhus.

Ja, det här är en rubrik i Dagens Nyheter. Alla andra tidningar har redan publicerat namn och bild.
Tyvärr är det andra gången på kort tid Tommy L har ramlat ner i skiten,denna gång på ett mycket förnedrande sätt.
Jag tycker synd om hans familj vilken tvingas se honom uthängd på det här sättet. Själv mår han skit kan jag lova!
Alkoholism är en sjukdom som är så förädisk därför att "ta återfall" kan komma när som helst när igen anar något.Inte ens själv kan man vara säker någonsin.
Från ena dagen till faktiskt på timmen kan man i ett utsatt läge trilla dit igen.
Vi som lider av denna förädiska sjukdom har ofta svårt med motgångar i våra liv. När man börjar att kunna hantera sådant så ökar chansen att man håller sig borta från spriten. Stress är inte heller bra och jag kan tänka mig att ett kommunalråd får utstå massor med stress i dessa tider.
Jag hoppas att Tommy L tar tag i sitt liv nu och tar emot all den hjälp som ändå finns att få.
Min egen erfarenhet av AA är mycket god men det finns massor med andra vägar att gå också!
Det gäller att våga öppna upp sig och ta till sig andras tankar och erfarenheter samt öppet kunna tillstå att man är alkoholist!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate