måndag, april 26, 2010

En fin och kär man fyller 97!

Holger Hernefors fyller 97 år på onsdag den 28 april. Tänk efter så mycket han har upplevt i sitt liv. Igår berättade han om en bilresa genom Europa på hösten 1939. De åkte från Paris och skulle norrut för att ta färjan fr Tyskland till Trelleborg. När de kom in i Tyskland så vajade naziflaggan överallt och ständiga trupper med militär åkte på vägarna.
Mycket diciplinerade mot de soldater de hade sett tex i Frankrike. De blev illa till mods och ville inte stanna utan åkte natt o dag genom Tyskland. En vecka efter att de kom hem så gick Tyskland in i Polen och andra världskriget var ett faktum
Holger har så mycket att berätta så det är kul att träffa honom.
Tyvärr så baktalade min mamma honom jämt så jag hade en snevriden bild av honom. Han är precis tvärtom mot vad hans egen syster påstod. Han är ödmjuk och snäll samt oerhört generös med allt. Vi har blivit mycket goda vänner på "gamla" dagar!
Jag önskar att fler i vår släkt hade bemödat sig om att lära känna denna fina man.

Av hela mitt hjärta så önskar jag honom en fin födelsedag och flera år av klarhet och upplevelser inom musiken,böckerna och människorna!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate