torsdag, februari 04, 2010

Ubuntu med "Wine" !

Den uppmärksamme kan se att Win amp -VLC -Spotify plus Firefox ligger som ikoner ! Samtliga är gjorda för att användas på en Windows-Microsoft installation-OS!
Med hjälp av ett program vid namn "Wine" så kan man installera viss Windowsvara samt att få den att fungera. (Egentligen så behövs inte detta eftersom Ubuntu fungerar utmärkt med sina egna program.)
Nåja, jag finner nöje i att testa det mesta här på internet så det ligger i linje med min upptäckarlusta.
Snyggt skivbord eller hur?

3 kommentarer:

Nathanael_L sa...

Jag kan bara inte hålla mig från att påpeka att VLC är skapt för Linux och att Firefox sedan många år har haft Linuxstöd (från början skapades det inte ens på Windows).
I praktiken har både Firefox och VLC "portats" till Windows.

hogrelius sa...

Njae, Firefox är ju ett barn av Netscape och har redan då funnits både för Linux och Windows!Netscape Linux fungerade riktigt bra på den tidens Red Hat! Kör nu Ubuntu 10.04 ,fortfarande i Alfa men går fint!

Nathanael_L sa...

Det var det jag menade, även om jag inte nämnde Netscape. Själv kör jag Firefox 3.6 (via en "PPA" från Launchpad) på Ubuntu 9.10 (bara FF3.5 finns i vanliga programarkivet).

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate