fredag, december 04, 2009

Apoteket

Idag gick jag till Apoteket , ja ni vet det där stället man i alla år har fått vänta på sina mediciner.

Jag hade fyra burkar att hämta så när det var min tur så la snabbt expediten det åt sidan därför att någon annan skulle göra i ordning det.
OK, jag gick och satte mig men när jag hade varit i lokalen i precis en timme så gick jag fram och frågade var min medicin hade tagit vägen.
Då visade det sig att de hade "glömt" att ropa upp mig när det var klart!

Under den här timmen så räknade jag ut följande. Om man har fyra burkar att hämta ut så säger man att man bara ska ha två och då expedierar de dessa på en gång. Sen går man och tar en köbiljett till och tar så nästa två burkar.
Denna kalkyl håller, det såg jag när jag satt där och studerade vilken tid det tog för dem med sina kunder.
Deras metod att ha en eller två personal till att ta hand om "större" beställningar håller inte. Fram med forna tiders tidstudiemän och gör en koll på dem!

Tack och lov så kommer det snart andra Apotek och då får vi se vem som får elden i baken!

Omsätt den här metoden att behandla sina kunder till annan verksamhet tex Systembolaget.

"Jaha , ni vill ha tio flaskor vin. Om ni sätter er ner och väntar så tar pojken på lagret hand om detta"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate