söndag, november 22, 2009

Sanna Lundell

Först av allt tycker jag att du ska läsa en intervju med Sanna vilken är publicerad i Svd, skriven av Harry Amster. Du hitttar den här: Svd

Sanna har ju blivit en sk "kändis" mest för sin blogg men även tack vare sin kände far Ulf. Sedan är ju hennes man känd också men det är som hon säger "inte så konstigt med de kretsar hon umgås med"!
Ofta är det så att "kaka söker maka " och det är inget konstigt med det. Vi som är sk fyrtiotalister ville under sextiotalet både ha en ny värld och ett nytt sätt att både se förhållanden och samhällsbyggandet. Jämlikhet är ett vackert ord men ett faktum kvarstår alltid, för stora olikheter fungerar inte i ett förhållande.
Man måste ju ha något att tala om , kunna göra saker tillsamanns och upptäcka allt nytt som finns.
Vid för stora olikheter (klasstillhörighet) blir det tyst i huset.

Sanna Lundell vidrör en viktig sak och det är att hennes man ,Mikael Persbrandt, naturligtvis är en helt annan människa än den man ser på scenen. Tyvärr så finns det för många som blandar ihop begreppen och tror en massa saker. Jag har under en tid i mitt liv umgåtts med olika skådespelare, kända som okända .Då lär man sig se människan bakom den mask som publiken ofta klistrar på dem.

Däremot kan jag nog påstå att de flesta skådespelare har en känsligare läggning och är mer sökande än de flesta. När jag såg dokumentären om Teater Galeasen http://www.galeasen.se/
så såg jag en ung Persbrandt med glödande ögon och ett utspel som var fantastiskt att se, ja alla skådespelare där var mycket bra.
Att då tro att han är likadan hemma är ju rent förryckt. "Sveriges sexigaste karl" sa tidningarna och när man ser inlägg från kvinnor så verkar de ha gått på en myt.

Sanna tar på ett mycket bra sätt upp relationen till sin far Ulf Lundell. Hans alkoholmissbruk har ju satt många spår inom henne vilket alla barn till missbrukande föräldrar får dras med.
Det är bra att hon själv har valt stor försiktighet med alkohol och jag önskar att alla barn vilka har haft (har) föräldrar vilka missbrukar skulle vara ytterst försiktiga i sitt umgänge med alkoholen. Den lärdomen borde de dra med den bakgrund de har!

När jag såg en intervju med Ulf Lundell där han frankt förklarar att han åter har tagit upp sitt bruk av vin så sa jag högt att nu ramlar han dit igen. Det finns ingen alkoholist som klarar av ett måttlighetsbruk mer i sitt liv.

Tyvärr kommer det att gå ut över hans konst och musik liksom umgänget med sina anförvanter.
Av egen erfarenhet så vet jag ju hur det fungerar, man drar sig undan därför att man innerst inne skäms över sig själv.

Två vägar finns för en sådan persons barn eller barnbarn .Antingen låta allt vara och låta personen supa ihjäl sig eller att man helt sonika åker hem utan något förvarnande och tar tjuren vid sina horn. Mina döttrar har gjort så med mig och jag är dem evigt tacksamma !
Klockan sju en morgon så stod en av dem vid min säng där jag låg fullkomligt i upplösning.
De brydde sig om mig och som missbrukare så behöver man få krav ställda på sig samt få känna deras kärlek.
Jag förstår de barn vilka totalt har tappat all tillit till tex sin far att de inte varken kan eller vill ställa upp mer. Allt beror ju på den bakgrund som finns dem emellan.

Men jag önskar att Ulf Lundell skulle kunna få den hjälp som jag fått. Han är värd detta!






Sannas blogg

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate