onsdag, september 02, 2009

Apoteket

Att statens inflytande fortfarande är starkt inom Apoteket med omyndigförklarande av oss medborgare som självständigt tänkande varelser stod klart för mig igår.
Jag bad att få köpa en burk Alvedon. Blicken från expediten talade genast om för mig att jag var nog en idiot som kunde säga så. "Det får man bara göra om man har recept"!!

Jaha, då får jag väl ta det jag får då , sa jag och fick då en liten ask med 20 tabletter. Nå, det är ju inte hela världen det här för jag kan ju samma dag gå in på ett annat apotek och få tjugo till om jag nu vill lägga upp ett litet lager inför den förmodade influensan.
Skulle man vara en rätt så stor familj så räcker inte tjugo Alvedon så länge utan det blir ett onödigt spring på Apoteket.
Det här påminner om den alkoholpolitik man hade förr . På krogen fick man bara en viss "ranson" . En sup och öl till maten samt en lättgrogg var det väl, sen gick man ut och började om på nytt!
Socialdemokrati ut i fingerspetsarna kan man kalla sån här politik. Andra kallar det "strutspolitik" med rätta.
Ska de nya apoteken sälja på samma sätt? Eller ska jag själv få bestämma om jag vill ha hundra tabletter utan att behöva betala min läkare att skriva ut dem?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate