torsdag, februari 19, 2009

Mona Sahlin tror att saab är ett nytt bingospel

OM jag hade varit "stassminister" skulle jag ha tjingat på chans för saab! Ja ,de skulle ha fått chansen massor med gånger, de e sekert!

JO , men de har ju gått med förlust nu i tjugo år med ca 25 miljarder kronor??

Jo,de förstås men de måste ändå få chansen! Sa Sahlin! Vet ej hur många gånger hon sa ordet chansen o chans. Många var det och inte blev jag klokare för det över vad hon egentligen ville ha sagt.

Varvskrisen då , försökte reportern. Den kostade ju skattebetalarna 30 miljarder och ändå gick det åt pipan.
De var en annan sak, blev svaret.
Nu gäller det ju Trollhätteborna, de måste få chansen!



Så där höll det på. Mona tror att Saab i Trollhättan är en komplett bilfabrik men så har det ju inte varit på många år nu. De plockar ihop något som sen kallas för Saab.
Verkligheten är annan, delarna kommer från hela världen i GM:s regi. Om inte GM vill ha kvar Saab så inte fan fortsätter de att skicka sina delar dit då!!!

De måste lägga ner Saab och annat totalt för att få sin regerings ev. pengastöd lite längre fram. GM måste uppvisa inför USA:s befolkning och regering att de vidtar åtgärder så att satsningar på deras USA-bolag kommer att löna sig.

Jag tycker att Mona Sahlin försöker slå blå dunster i ögonen på vårt folk och särskilt Trollhätteborna. Valfläsk brukar sådant kallas!

Saab har inte på många år lyckats sälja över 100.000 bilar om året och i världsmåttstock så kan det inte löna sig med sådan låg tillverkningstakt!

Varken jag eller majoriteten av sveriges folk vill lägga skattepengar på ett ägande av Saab!
Det finns svart på vitt över detta!

Som jag har sagt tidigare, använd pengarna till att VERKLIGEN hjälpa folket i Trollhättan till riktiga jobb och bra utbildningar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate