lördag, december 06, 2008

Klimatdemon världen över

I Sverige liksom många andra länder så gick människor ut och demonstrerade mot miljöförstörelsen! Vänstern i många olika skepnader ställde upp på olika platser ,samma vänster som vill att staten ska ta över bilindustrin för att kunna fortsätt tillverka dåliga bilar som förstör miljön på alla sätt! Lägg ner skiten istället.Samma krav som man ska ställa på vapenindustrin!

Under alla år så har jag sett många sk miljömedvetna åka omkring i sina gamla bilar och stinka ner. De är sannerligen inte många likt mig som har avstått från att äga bil.
Ofta snackar man bara men lever på ett annat sätt! Samma sak med alkoholen, hur många avstår från egen konsumsion av denna farliga drog?
Gapet mellan teori och praktik är som vanligt mycket stor. Gammelvänstern med Myrdal i spetsen har alltid anfört att bilen är en frihet vi inte kan vara utan. Med sitt synsätt så bidrar de till att staten slipper bygga ut kollektivtrafiken.
Alla vet när järnvägen började rivas upp i vårt land, det var när bilen på allvar började säljas billigt av tex Volvo. När "massorna" kan börja konsumera dessa "framsteg" det är då allting förändras.

Dödsmassakern på vägarna i världen hör man aldrig någon miljövän tala om. Det krävs mer offer ute på vägarna än vad krigen tar och ingen bryr sig!
Bilen har dessutom fostrat många till en egoistisk inställning. Här kommer jag, släpp fram mig!
Man sitter där en o en och åker till o från sitt arbete år ut och år in. Bekvämt, visst men fanken så dåligt!
Vi har en gata där jag bor och en av mina grannar börja mäta hur folk körde på denna smala väg. Här råder konstigt nog 50 trots många barn. Han mätte på kort tid upp många som körde mellan 70-80 km/tim!
Detta är egoism och dumhet!

Tyvärr kommer jag inte att få leva tills den dag bensinen har tagit slut. Samma sak med bilen som företelse. Tvärtom kommer nu Indien och Kina att tillverka ännu mer bilar, billiga som bara den så ett par hundratals millioner bilar till kommer att rulla på vår jord!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate