tisdag, oktober 14, 2008

Ny medicin igen!

Idag blir det en personlig betraktelse om mig själv!

Var till en expert idag , en läkare som kan det här med nervsystemet i hela kroppen. Han hade rekriverat hela min journal och sa lite dystert att de läkare jag hade haft förut nog inte var så pålästa.
Fel diagnos och med det även fel mediciner. Läkarutbildningen var inte så bra idag menade han.
På de fyra år jag har bott här uppe i stan så har jag haft fyra-fem läkare. Deras examen kom från andra länder med påbyggnad här i vårt land. Kan sånt spela in månne?
Det känns i varje fall trist att uppleva hur dessa läkare har haft motsatt uppfattning om mina sjukdomar . Varför äter du det här? Ja, vad svarar man på det när ens föregående doktor har skrivit ut medicinen.
Det är ju faktiskt inte vi patienter som bestämmer vare sig diagnos eller läkemedel!
Nu har jag i varje fall fått en "dunderkur" och får hoppas att jag inte åker på några biverkningar.
Som var och en ser på bipackssedeln så finns det ju lite att välja på. Har man inte varit riktigt sjuk förut så har jag chansen nu.
Framöver kanske jag kommer att skriva en massa konstiga saker här på bloggen men då kan jag ju alltid skylla på min medicin. Bekvämt och bra när jag luftar kontroversiella åsikter framöver!
Hej o hå!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate