fredag, september 05, 2008

GRATTIS

Idag fyller min bror 70 år. Det känns ofattbart !

Tid är så svårt att greppa därför att inom en själv så känns allting som vanligt.
Rent vetenskapligt så finns ingen tid liksom det inte finns något slut på avstånd varken ner eller upp! Tänk dig denna tanke och då hamnar du i ett Gudsbegrepp till slut!
Det finns ingen Gud sa jag i så många år men hamnade ändå alltid i grubbel.
Insåg tillslut att alla dessa frågor hör ihop, ingen ide längre att grubbla utan jag liksom så många andra accepterar att Gud är så stor att det inte finns något svar.
Till och med Einstein sa tillslut att bakom alla hans bevis som han ofattbart kunde räkna fram så fanns det en stor kraft som vissa kallar Gud!

Jag och min bror har massor med gener som är lika och våra kroppar är uppbyggda av samma material som finns i hela världsrymden.
Men, för varje barn som föds så är det ändå ett under som sker. Min bror har barn och han har liksom jag fått fina barnbarn.
Det är kryddan i tillvaron.
Grattis på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate