fredag, september 12, 2008

AmaroK Neon???


Säger dig detta namn något??? Nej, jag kunde väl tänka mig det.

Så här är det: jag kör Ubuntu Intrepid alfa 5 på min dator,en vanlig Delldator.

Att köra Alfaprogram är alltid en fara eftersom det kan krångla med filer och program eftersom man då är i ett provstadie inför att lancera ett nytt operativsystem. I det här fallet ska nya Ubuntu komma i slutet av oktober.
Jag har varit med från början och visst har jag haft ett par allvarliga krascher då "rutan blivit svart"!
Är man van datoranvändare med Linux så krånglar man sig ur det hela för det mesta. Det känns fint att kunna skicka felrapporter till de tekniker som sitter lite här och där i världen.

På denna Ubuntu-Inpredid så har jag installerat Neon, ett projekt vid sidan om som satsar mycket på användarvänlighet,ljudet och grafiken.
AmaroK är en ljudspelare som har funnits med rätt så länge i olika Linuxuppsättningar men nu jobbar de stenhårt med ljudet och jag kan lova att det är så nära perfekt man kan komma.
När man kör en radio- station så låter musiken precis som ljudet på den bästa CD du har i din samling!

Du som är nyfiken, gör en googling på AmaroK neon !!

PS Allt är som vanligt gratis inom Linuxvärlden, varför göda Microsoft med tusenlappar??

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate