torsdag, augusti 07, 2008

Att få sitta i en vuxens famn!

Det borde vara en mänsklig rättighet för alla barn att få sitta hos en äldre släkting och känna trygghet och kärlek!

Tyvärr tillhör jag en av dessa människor som aldrig satt i varken farmors eller mormors knä.De var "kalla" kvinnor. Då kan man dessutom utgå från att varken min mor eller far fick särskilt mycket kärlek i sina hem.
Nu mer talas det mycket om att männen ska ta sitt ansvar för sina barn,ibland vill vissa politiker lagstifta att mannen ska vara hemma hos sina barn exakt lika mycket som modern.
Kan ju låta tjusigt men jag skulle tro att det går nog inte att lagstifta att vi män ska amma !
Igår såg jag en man som kom släntrande från vår affär ner till lekplatsen.En rätt lång väg att gå .Han hade lämnat tre mycket små barn ensamma för att antagligen köpa cigaretter för han hade en nytänd sådan i mungipan.
Det första han gör är att rycka tag i den minsta ,ett blöjbarn på max två år.
Ryter till barnet som den värsta reservofficer, stå upp! Hör du inte ,du ska stå upp! Barnet börjar gråta med mannen med ciggen fortfarande i käften några decimeter från barnets huvud.
Grejen var att han skulle sätta på barnet ett par småbyxor.
OM män ska bete sig så mot sina barn då kan de lika gärna vara kvar på jobbet tycker jag!!

1 kommentar:

Anna Högrelius sa...

Den generationen män är lyckligtvis på väg att dö ut. Alla pappor jag känner som är från min generation är helt tvärtom. Det är härligt!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate