söndag, juli 20, 2008

Nu gör jag ett jättejobb!

Efter mycket om och men så har jag äntligen kopplat alla sladdar som behövs för att kopiera min musikskatt från videos till min hårddisk så att jag kan spotta ut DVD. Just nu rullar en tre timmar lång konsert med de främsta musikerna på 90-talet och alla spelar musik av Bob Dylan. Senare i rullen så kommer även Bob fram och lirar! Man firar Bobs 30 år som artist och låtskrivare. (1992)
Jag ska nu under en längre tid föra över massor med videos och konserter på detta sätt dels för min egen skull så att jag slipper att se dem genom en gammal videospelare och dels för att jag på det här sättet kan dela med mig till mina barn och fd hustru. De har också många minnen ihop med denna musik vilken vi samlades omkring många gånger.
I vårt hem hade vi sk musikkvällar med allt från skivor till inspelade konserter, lite mat och god dryck och bra stämmning.
En härlig tid i mitt liv så jag kommer nog att uppleva många nostalgitrippar under det här arbetet.
Vem sa att inte man har något att göra när man blir pensionerad????


PS Sinéad Marie Bernadette O'Connor kommer in på scenen och publiken skämmer ut sig så fruktansvärt.Hon har nämligen tidigare detta år "talat illa " om religionen på Irland och det går inte att komma till USA då!
Hycklare finns i mängder i detta land!

Bob Dylan tribute performance

Two weeks after the infamous Saturday Night Live appearance, she was set to perform "I Believe in You" at the Bob Dylan 30th Anniversary tribute concert in Madison Square Garden.[17] She was greeted by a thundering mixture of cheers and jeers. During the booing, Kris Kristofferson told her not to "let the bastards get you down," to which she replied, "I'm not down." The noise eventually became so loud that O'Connor saw no point in starting the scheduled song. She called for the keyboard player to stop and the microphone to be turned up, and then screamed over the audience with an improvised, shouted rendition of "War". This time, she sang the song, stopping just after the part in which the lyrics talk about child abuse, emphasizing the point of her previous infamous action. She then looked straight to the audience for a second and left the stage. Kristofferson then comforted her, as she cried.[18]


Sista låten är Knocking on Heavens door!

Där stiger de fram som verkligen knackade på dörren: June Carter och Johnny Cash! George Harison!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate