lördag, juli 12, 2008

Livet i fyra steg! Snabbt överstökat!




Barn,fylla,skilsmässa och död! Så är livet uppdelat för många av oss.

Vissa dagar känns det som om jag skulle vilja skruva klockan bakåt och med alla lärdomar jag har idag så skulle jag leva mitt liv helt annorlunda på vissa punkter.
Mycket som jag har gjort skulle då ha varit ogjort och många i min omgivning skulle ha mått bättre liksom jag själv.
Något jag aldrig kommer över är att min kontakt med mina första barn är så dålig och inte ser ut att bli bättre heller. Jag orkar helt enkelt inte att ens försöka numera. Känner att jag har uttömt mig totalt och det har också drabbat mina stora barnbarn.
Har helt enkelt usel kontakt med dem. Har under årens lopp fått många goda råd men när inte orken finns mentalt längre så är det bara uppförsbacke.
Jag är precis som så många psykologer ,de kan och vet hur andra ska göra men har svårt med sina egna liv.
Det enda jag önskar är att de som tar avstånd från mig och mina handlingar ska försöka att se allting genom mina ögon lite grann.
Sanningen är aldrig svart eller vit även om alldeles för många har detta synsätt ibland!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate