måndag, juni 16, 2008

Att söka bostadsbidrag som pensionär!

Min privata pension från Nordea löper ut denna månad.Ajöss med 1700 kronor per månad!
Nå, då gör jag väl ett försök att söka bidrag till hyreskostnader! Men oj vad papper som ska in till FK! Totalt blev det 15 olika sidor men jag garanterar att de skulle via sin dator kunna kolla allting.Skatteverket tex osv!
Att behöva söka bidrag efter att ha arbetat 44 år är förnedrande.Pensionen borde vara så pass stor så att man klarar sig ändå!
Eller sänk skatten för oss pensionärer med låg pension till 10%! Då behövs inte ansökningar till byråkratin! Att behålla sossepolitiken verkar vara huvudmålet för de borgeliga men väljarna tar nog hellre "riktiga" sossar i nästa val istället för lightversionen!
Det är lite trist att bli pensionär och inte ens kunna kosta på sig en vanlig charterresa längre! Jag får väl trösta mig med att jag har kunnat resa mycket under "de goda åren"! Får väl göra som andra pensionärer, leva på minnen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate