måndag, maj 12, 2008

Tabu

Länk till Svd och Åsa Regners inlägg "Ge unga riktlinjer för sex"!

När jag läser detta inlägg så inser jag att jag för X antal år sedan hade kunnat dömts för våldtäkt om nuvarande lagstiftning hade funnits.Jag begick en brottslig handling enligt nuvarande lagstiftning.

När man träffar en ung kvinna som säger att hon är sjutton år och man inte ens har en tanke på att detta är fel utan låter sig bli förförd av tjejen utan att be om leg. Då kan man ligga illa till idag!
Det var nämligen som så att den unga damen var 14 år och det var hennes mor som talade om det för mig. Huuu, vad hade jag gjort! "Vad rädd om flickan , Bosse, sa mamman åt mig.Hon är bara fjorton år! Jösses , tänkte jag då, vad har jag gjort.Sjutton år äldre var jag men höll naturligtvis masken. Vad skulle jag ha gjort annars?

Talade naturligtvis med henne om det här med åldern och hon berättade då att hon omöjligt ville vara ihop med någon jämnårig. Hon kunde helt enkelt inte detta.

Mina tankar går åter till lagstiftningen som "goda" lagstiftare har skapat för att skydda unga flickor. (Pojkar ?)
När jag själv var fjorton så längtade jag varje dag efter att få ha sex med en lite äldre tjej. Idag om en tjej på tjugo har sex med en kille på fjorton så döms hon för våldtäkt! Är det egentligen rimligt om bägge är med på det hela??
Eller om en tjej på fjorton har en kille på 18 och de har sex frivilligt eftersom de är ihop, ska han då dömas för våldtäkt?
Låter inte rimligt i mina öron. Lagen slår blint och jag tycker att man ska vara försiktig med såna här lagar.

Ibland frågar jag mig om alla som är över fyrtio helt har glömt bort hur det var att vara ung och kåt?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate