måndag, maj 26, 2008

SÄPO



För ca en månad sedan fick jag svar från SÄPO angående de dokument de har på mig från mina vänsterår.
De avslog min begäran och erinrade mig om att jag redan hade fått se dokumenten för år 1971-1976. Det är förvisso sant att jag har sett dessa totalt meningslösa papper . Löftet från den socialdemokratiska regeringen till mig var att jag skulle få se alla dokument , även de från åren i Malmö. Det var där jag nekades vissa arbeten under hänvisning till att de inte fick anställa mig för dem "där uppe"! Svävande svar men ett faktum var att denna chef visste inget utan var lika förvånad som jag.
Nå, i brevet från SÄPO står det på slutet att alla de gamla dokumenten är överlämnade till Riksarkivet pga av ett Riksdagsbeslut.
Sagt och gjort, jag skrev dit och ställde frågan om jag fick se dessa dokument.Idag kom ett positivt svar.
Dessutom står det glädjande nog att dessa dokument sträcker sig fram till 1982.Det är några år till att läsa på och se vad de skriver. Dessvärre så sökte jag mina arbeten i Malmö efter 1982!!
Med andra ord så finns troligtvis dessa dokument kvar hos SÄPO.
De är rädda för att jag ska kunna ställa skadeståndskrav för utebliven lön så som jag har rätt till och det är inga små summor det rör sig om.

Frågan är om jag någonsin kommer att få se dessa dokument från år -82 och framåt???

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate