tisdag, januari 01, 2008

Nytt år igen!

Det här året så ska det födas en liten flicka till i min familj.
Många flickor finns det och det gillar jag,när någon har frågat mig om detta med lite antydningar om att jag aldrig fick någon pojke då stämmer det inte.Jag fick en pojke vilken var bara ett år när jag kom in i hans liv.Min mor kunde aldrig förstå att jag sa "min son" om honom.Det blev alltid diskussion om det här med kött o blod,till slut blev jag så trött på hennes tjat om detta så jag sa åt henne helt frankt att det en gång för alla var slutdiskuterat.När hon inte ville sluta med dessa konstiga diskussioner om min andra kull av barn så fick jag hota henne med att jag går ut och reser hem om hon inte slutade.Nej då,en gång i höstas så var det klippt,jag reste mig och gick.
Jag anser att man ska försvara sina barn mot allehanda skitsnack!

Som far är jag oerhört fäst vid mina barn och de lever med mig varje dag .Vill ha en bra kontakt med dem och inser hur viktigt det är för dem också att ha en fungerande far.
Såg ett program idag på tv om det här med att vara fader och hur lätt det har varit och är i Sverige att inte kunna få ta del av sina barn vid en skilsmässa.Michael Alonzo medverkade och har skrivit en bok i detta ämne eftersom hans tjej hävdade att barnet som de hade tillsamanns var hennes!Detta vägrade han att gå med på och gick till domstol för att få sin rätt till barnet fastslaget,han har massor med dåliga erfarenheter hur männen redan är förlorare från början.En mamma som från början intar denna position gör allt i världen för att hindra pappan från att träffa sitt barn.
Trist med sådant och ibland tror man inte att man lever i 2000 talet !
Barn behöver bägge föräldrarna och tack o lov så funkar det bra bland många med sk delad vårdnad.Ett stort framsteg detta mot hur det var förr.

Ja, min yngsta tös vilken heter Anna ska föda ca den 10 jan och vi väntar och väntar.Hon har inte haft den lättaste graviditeten heller så det har varit mycken oro under denna tid.Känns skönt att det snart är dags!
Izabelle, min sons flicka, är ett par månader nu och snart kommer kusinen som ska heta Isadora.
Önskar att alla barn på jorden skulle vara lika välkomna som dessa barn!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate