söndag, oktober 14, 2007

KENT




Så har äntligen nya cd:en kommit."Tillbaka till samtiden"!

De har en tydlig linje i hela skivan med både texten och musiken.Många mycket bra texter vilka får mig att fundera på mitt liv.
Första låten heter "Elefanter" och den texten skulle min äldsta dotter Alice ha kunnat skriva.
Blir både betryckt och får mer insikt.Så ska musik och text kunna påverka oss då är det någon mening i denna konstform som ibland felaktigt kallas för rock eller pop.Dessa uttryck räcker inte till vad gäller Kent och deras musik.
"Vid din sida" heter en annan låt som också tar tag i mig ordentligt.

Det är som vanligt när det gäller stor musik med texter som betyder något, man måste ge sig tid att lyssna både en och 100 gånger!
Naturligtvis så är "Ingenting" en låt som sätter sig på direkten och jag förstår mycket väl varför man valde att släppa den på EP.
Den gick upp på listtoppen på direkten!




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate