fredag, september 07, 2007

Alkoholism

Detta är sångaren och författaren Ulf Lundell,under många år söp han kollosalt och var berusad många gånger vid olika framträdanden.Hamnade i en stor kris och tog då ett beslut att lägga av med kröken.
Har levt ren i många år men går nu ut i pressen och säger bla. att han kan dricka ett par glas vin om dagen "för det är nyttigt"!

Jojo, han talar mot allt förnuft och visst kan han nog göra så ett tag men med all den erfarenhet jag har så vet jag att han kommer att trappa upp drickandet sen sitter han där återigen med baksmällor och svår ångest-dricker ännu mer osv.
Är man alkoholist så funkar det aldrig mer att dricka! Varför ska man överhuvudtaget prova något så idiotiskt?
Nåja, han gör som han vill och jag lägger mig inte i det hela.Vet bara att jag aldrig kommer att ens försöka testa detta vansinne något mer.Mitt liv är så mycket bättre nu utan alkohol så jag upplever denna befrielse som så skön varje dag jag vaknar!
Ordet är befrielse!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate