onsdag, juni 27, 2007

Hurra, hurra för DSB (Danska Statsbanorna)


Det här meddelandet kom just in i min mailbox och jag ropade spontant hurra.Äntligen miste SJ sitt monopol i sydsverige!!Nu kan det äntligen bli lite ordning och reda på förbindelserna.Grattis alla de svenska tågmästare som redan för flera år sedan tog steget över till Danmark och har arbetat där sedan dess.Bättre betalt och ordning och reda!

Statens Järnvägar har misshandlat sin personal så otroligt de senaste åren och nu får många chansen att gå över till DSB! Grattis!




27-06-2007 12:29


DSB har vundet udbuddene på Kystbanen og trafikken i Sydsverige. Det har Trafikstyrelsen og Skånetrafiken netop oplyst. Se filmindslag med administrerende direktør for DSB Søren Eriksen i bunden af nyheden.

Af Claus Dithmer

Det er en glædens dag hos DSB. Trafikstyrelsen og Skånetrafiken har netop meddelt, at DSB har vundet udbuddene på Kystbanen og trafikken i Sydsverige.
Med DSBFirst som vinder af begge udbud er grundlaget for DSB's ekspansion i udlandet for alvor lagt, og DSB vil nu vise, hvordan vi løfter betjeningen af kunder i både Danmark og Sverige markant, konstaterer DSB's administrerende direktør, Søren Eriksen.
"Dette er en stor dag for DSB. Vi glæder os meget over afgørelsen, men er samtidig ydmyge over for den store opgave, der venter os," siger Søren Eriksen og fortsætter:
"Jeg er utrolig glad og stolt på medarbejdernes vegne. Mange dygtige medarbejdere i DSB og hos vores partner First Group har gjort en kæmpe indsats for, at dette skulle lykkes. I det hele taget fortjener DSB's over 9.000 medarbejdere denne sejr."

Største togoperatør i Skandinavien

De to myndigheders afgørelse betyder, at DSB fortsætter succesen på Kystbanen og på Kastrupbanen i Danmark samt strækningerne til Malmø og videre herfra overtager kørslen op i mod henholdsvis Göteborg, Kalmar og Karlskrona i Sverige. Kørselsomfanget i Sverige afhænger af hvilke optioner Skånetrafiken vælger at udnytte. DSB bliver hermed den næststørste operatør på fjern- og regionaltogtrafikken i Sverige.
DSB bliver dermed den største togoperatør i Skandinavien og den næststørste operatør på fjern- og regionaltogtrafikken i Sverige.
"Det her er en milepæl i DSB's historie. Vi har bestemt ikke taget denne afgørelse for givet. Tværtimod har vi taget konkurrencen op. Nu venter der os et stort og vigtigt arbejde med at få implementeret alle de fremlagte planer for Øresundstraffiken og at rulle mange af de gode kundeinitiativer fra vores Øresunds-tilbud ud over resten af virksomheden, så alle vores kunder kan få glæde af dem," siger Søren Eriksen.

7 milliarder kroner

Den samlede kontraktsum udgør cirka 7 milliarder kroner over perioden, hvoraf halvdelen vedrører den svenske trafik. Med sejren er DSB et stykke ad vejen mod målet om at hente 20 procent af sine indtægter på togvirksomhed i udlandet.
"DSB har mødt nogen kritik, fordi vi ikke har vundet alt det, vi har budt på i udlandet. Afgørelsen viser, at vi godt kan vinde store udbud, og grundlaget for sejren er blandt andet lagt i det arbejde og de erfaringer, vi har fået fra tidligere udbud i udlandet" siger Søren Eriksen.

Lars Flindt Pedersen

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate