fredag, juni 22, 2007

ATT VÅRDA KÄRLEKEN

Konstig titel till bilden eller vad tycker du?

Idag så är det den oficiella midsommarafton men jag bryr mig inte om den utan firade afton igår istället då det är midsommarafton "på riktigt".

Idag är det arbetsdag för mig med tvätten bla. Sen tog jag itu med min balkong också med lite nya fina blommor.Mina grönsaker pockade också på att omhändertas.Jag har en gammal köksmaskin vilken jag inte har använt på fyra år men idag åkte den fram till både morötterna och vitkålen.Morotsstuvning till min kyckling blev det samt massor av sk pizzasallad.
Nu kommer jag till pudelns kärna som det heter, jag hade glömt bort hur jag satte grejorna på denna köksmaskin.

Hmmm ,lät det ur mig men jag fixade det tillslut och det var då jag kom att tänka på kärlek.
"Ska man vinna mannens kärlek så ska den gå genom magen" sa man förr.
Jojo ,visst är det bra om både kvinnan och mannen kan laga god mat och bjuda på för då blir det genast mycket trivsammare att umgås.Får magen sitt så mår sinnet bra.
Hur många är det inte av oss som i långa förhållanden glömmer bort att vårda kärleken genom att inte praktisera den på ett bra sätt som man ofta gör i början av ett förhållande.
Det är lätt att bli lite klumpig såsom jag blev när jag skulle sätta ihop min köksmaskin, helt enkelt glömma bort hur man gör.

Ofta när ett förhållande börjar närma sig sitt slut så förmår man ej heller att ta fatt i det man borde göra alltså friska upp allting återigen.Ta fram sina minnen från de stunder då det var ett kärleksfullt förhållande och inte gå på den slenterian som det är så lätt att hamna i.

Går det inte att fortsätta så måste man acceptera detta utan bitterhet och hat för det tjänar ingen något på.Bättre att se sanningen i ögonen att man från bägge håll kanske inte kommer längre .Livet är aldrig slut i och med detta även om det kan kännas mycket hårt och ledsamt.
Bitterhet har jag mött hos många och detta förgiftar livet för alla de har omkring sig.Till vilken nytta?
De mest tragiska gestalterna är de som aldrig förstår sin egen roll i det drama de har varit med om.

1 kommentar:

hpy sa...

Det ar latt att bli bitter da "inget" gar som man vill. Och da glommer man for det mesta de goda stunderna man haft - och fortfarande har.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate