måndag, mars 19, 2007

Är detta riktigt klokt????

Hej Bo,

Tyvärr har vi inga möjligheter att påverka hur kamerorna lagas.
HP:s verkstad ligger i Tyskland, och du kommer att få en utbytesenhet skickad till dig. Det blir alltså inte samma kamera som du skickar in, utan en av samma modell och ålder.

Med Vänliga Hälsningar

xxxxxxx
Externservice

Infocare Workshop AB
Arabygatan 9, SE-35246 Växjö
Phone: +xxxxxxxxxx
Homepage: www.infocare.se


Det här förvånar till och med mig! Det är förunderligt ibland hur världen har blivit.
På min HP kamrera så sitter batteriet och minneskortet på undersidan och facket stängs av en liten smal lucka där det sitter ett skjutreglage.En liten del var av plast och den gick av så det gick inte att stänga luckan,såg lite trist ut med tape som höll fast luckan.
Kameran var försäkrad och allt kostar 190 kr i sk självrisk.
Undrar vad de gör med min nästan nya mycket bra kamera nu? Skrotar den förstås.Snacka om slöseri av resurser, hade jag vetat det här hade jag hellre gått till en "kameradoktor" som lätt hade kunnat laga det här!

2 kommentarer:

hpy sa...

Det ar lika med bilreparationer. Gamla modeller kunde man (inte jag) greja till sjalv, men nu behover man en sk vaska (dvs en transportabel dator) for att se var felet ligger och sedan byter man ut hela delen.

Leena sa...

Hej Bosse!
Jag har också en hp digitalkamera och luckan till batterierna sitter åt lite dåligt. Då vet jag att det inte är någon idé att försöka få den fixad ifall den går sönder. - Läste det du bloggade om Göran Persson; helt rätt, jag har samma åsikt som du. Han var skolminister när min yngsta son gick i lågstadiet och då hälsade han på i den skolan. Jag tror inte han var så värst intresserad av hur barnen hade det, ville väl bara visa upp sig, tycktes det.
Fin blogg!
Hej från Leena

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate