tisdag, december 26, 2006

Hederliga barn ohederliga vuxna!

Barn ger av hjärtat! Hur många vuxna gör detta utan att kalkylera med vinster?

Är detta en konstig fråga utan relevans?


Barn är spontana och tänker sällan efter när de ger något, de tycker det är roligt att ge bort tex en teckning som den Frida har givit mig som jag har lagt ut här.En hel del vuxna tänker tyvärr i termer "gagnar det här mig" eller " vad tjänar jag på det här"! I förhållanden finns det ju ett spel mellan vuxna ibland där man faktiskt lägger in en kalkyl , gör jag så här då får jag det här i belöning.Ungefär som man uppfostar hundar till att fungera. Nosa reda på lite kokain så får du ett köttben osv! Tänk efter hur du lever i ditt förhållande. När du vill ha din vilja igenom så kanske du börjar morgonen med lite extra "snällhet" .Vid lunch så lagar du lite jättegod mat som du vet att den andre parten gillar. Ja, kör ut hela registret sen kommer du till huvudfrågan ,vad det nu är.Då är personen "mörad" och faller nästan direkt.Ibland kan man nästan se hela livet som en teaterföreställning med olika roller När en "skådespelare" är förbrukad ,tja då byter man bara skådis och så sätter spelet igång igen.

Livet känns ibland just såsom ett enda stort gyckelspel som ska fyllas upp med en rad bagateller.Politiker kör sitt spel,de ekonomiska viktigpettrarna sitt , ja man kan fylla på raden oändligt.Det enda som är sant är att om ca hundra år är alla döda, allt babbel har i stort sett varit totalt meningslöst.Några få människors tankar och gärningar (även illgärningar) kommer man att minnas ,resten är aska och skit.

Fy fan vad jag kan bli less på allting ibland!Särskilt ohederliga vuxna!

1 kommentar:

hpy sa...

Jag foredrar katter. (Men sadant far man inte saga.)

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate