torsdag, december 28, 2006

Fredagen den 29 dec 2006


I morgon sker jordfästningen av Ingvar Ljung,farfar till min son.Många har ställt mig frågan om Ingvar var min far? Nej, det var han inte ,min son kom in i mitt liv när han var ett år gammal och ungefär samtidigt kom familjen Ljung in i mitt liv. När en liten kille på ett år kommer in i ens själ och man har hand om honom resten av livet så är han min son .Känner ingen skillnad mellan honom eller de andra sk biologiska barnen, varför skulle man göra detta ? Glömmer aldrig vad farmor Valborg sa när sonen gifte sig i somras:"familjen Högrelius och Ljung hör för alltid ihop!" Mycket vackert sagt och så är det! Kommer aldrig att glömma Ingvars och Valborgs omsorg om sin och vår familj. När jag skriver det här så känner jag en inre smärta som inte går att förklara på annat sätt än kort och gott sorg!Jag känner så starkt med Valborg som efter så många år nu har fått skiljas från sin man.Alla vet vi att det är oundvikligt men lik förbaskat så är det så svårt att ens tänka tanken att behöva skiljas från de man älskar.
Ingvar kommer att ihågkommas för sin oerhörda vänlighet, han var en god man!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate