torsdag, november 02, 2006

Nostalgi igen!

Oftast kommer mina tanketrippar på natten strax innan jag ska lägga mig!

Jag läste just en blogg från Eskilstuna och då letade jag fram det här gamla fotot från 1958 då vi sitter på Fristadstorget.Maj-Lis ,Bosse,Yvonne och Pelle! Gamla EPA-varuhuset ligger ju rakt fram,där gick man ofta o åt eller köpte billiga jazzplattor.Ja ,de hade allt möjligt till försäljning.Billiga var de också!
Egentligen var jag ju ihop med Maj-Lis yngre syster då o då men jag sneglade alltid på storasyrran och sen blev det ju så att vi umgicks o hade rätt så kul mellan varven. Hon gifte sig sen med min brors kompis Harry och flyttade till Torshälla, sen vet jag inte mer.Vi sågs för X antal år sedan vid hennes hus och snackade med varandra.Men efter så många år känner man knappt igen varandra på utseendet.
Vissa kan man vara vänner med livet ut men de flesta går vidare och vips så har man inte så mycket att säga varandra längre.
Så är det och inget konstigt med det!

1 kommentar:

hpy sa...

Jag hoppas du hittade nagot gott att ata i koket! Utan alltfor mucket notalgi.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate