onsdag, oktober 11, 2006

Gnidenhet och annat!


De rika drar ett löjets skimmer över sig.Jag tänker naturligtvis på de två-tre M som i minister vilka inte kan leva så som man ska.När man låter sig väljas så borde de faktiskt också begripa att de blir skärskådade in på bara kroppen.
När man tjänar så ofantligt mycket så behöver man ju inte vara gniden men det sitter tydligen i själen på dem. Två ledande kvinnor dessutom???Hmmmm!
Annars så tycker jag att den nya regeringen har dragit igång med förändringar rätt så snabbt.Det jag tycker var bäst idag var att bilisterna själv ska få stå för kostnaderna för sina olyckor via de försäkringsbolag de har. I Sverige under sossarna har alldeles för många saker bekostats av staten med följd att tom såna låginkomsttagare som jag betalar över 50% i skatt av den lilla summa som jag får.
Man har t.o.m. låtit de rika dra av på sina deklarationer när de har köpt dyra segelbåtar,bilar,sommarpalats osv.
Så är det inte någon annan stans i hela Europa. Varför har ett sk arbetareparti haft ett sånt system som bara har gagnat de bättre bemedlade.
Jag fick ett mail från en tjej som jobbar inom sjukvården alltså ett låglöneyrke.Hon var f-b över att man nu skulle avskaffa det här med att kunna köpa dator genom sin arbetsgivare.Hon liksom många andra går och tror att det är en god affär bara därför att sossarna har hittat på det.
Sanningen är den ,jag har egen erfarenhet, att det blir dyrast för den med låginkomst.Vår ekonomichef räkande ut att han fick sin 5000 billigare än jag just genom avdragsrätten på deklarationen.För min del är det den dyraste dator jag någonsin har köpt.Om jag hade lånat pengar på banken så hade jag kunnat köpa den för ca 8000 mindre.

Alltså, detta var ytterligare ett exempel på sk "arbetarpolitik" som gagnade de som tjänar mest och bra.Skulle kunna rada upp massor med andra exempel på denna sk arbetarepolitik men jag orkar inte!

Frågan är varför så många så trosvisst försvarar en sossepolitik som för länge sedan har blivit tvärtom mot vad de ville från början?

2 kommentarer:

hpy sa...

Det sossarna lyckats bast med, bade i Sverige och Frankrike, ar att fa folket att tro att allt det gor ar bra, och att det ar nagot att skammas over da man rostar hoger om dem.
Det har gatt sa langt att medelfransman inte vagar saga att han rostar hogerut, om han inte ar saker pa att hans samtalskamrat ar av samma asikt.

hogrelius sa...

Usch ,det är ruggigt när det blir så.Jag själv räds inte ens fan själv vad gäller rätten till yttrandefrihet!Det är så viktigt att vi inte låter oss tryckas ner till tystnad.Samma regel gäller faktiskt inom ett förhållande också,den dag man inte kan snacka fritt då börjar eländet!
Ha det gott!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate