tisdag, oktober 10, 2006

Gammal man gör så gott han kan..........


Idag har jag liksom de flesta andra dagar hjälpt människor med deras krånglande datorer. Jag gör detta för att jag finner nöje i att lösa alla de problem som har uppstått för dem.I de flesta fall måste jag säga har jag löst deras våndor.Ibland får jag betalt i pengar men ofta så blir det mat och trevliga samtal eller att jag får datorgrejor som de inte har nytta av. Just nu så sitter jag och skriver på en dator som är över 10 år gammal,den fick jag av en herre som köpte en bärbar dator.OK,jag har köpt ett nytt ljudkort till den och i mina gömmor hade jag nätverkskort och lite mer minne att sätta in i den.Det har säkert varit en dyr dator en gång i tiden för den är utrustad med två fungerande USB-utgångar.
Bildskärmen fick jag idag och den är inte mycket använd så jag har perfekt bild. Tilläggas kan också att jag kör bara Ubuntu-Linux på denna dator och allting funkar perfekt.Datorn spelar klassiskt från Sveriges radio så här dags (01.00) ,den musiken funkar bäst i min skalle när klockan är så mycket.I morgon så är det dags att lära folk lite mer på datorkursen på Kastanjegården sedan bär det av hem till ett par vänner på middag.Ska bli kul att få sätta sig ner och tala med vänner som jag tycker om.God Natt på Er alla där ute i Internetvärlden!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate