tisdag, oktober 31, 2006

Brillor är bra att ha!

Idag var jag äntligen iväg på min bokade tid hos optikern.Jag hade mina dubier över hur det skulle gå eftersom jag märker att höger öga inte vill fungera som det borde !
För ca 2 år sedan började eländet med en sk glaskroppsavlossning vilket gjorde att jag såg dåligt på höger öga. Nåja ,det gick tillbaka någorlunda men sen började min närsynthet att verkligen gå åt fel håll.Från minus 4 till ca minus tio nu.Ca skriver jag därför att det går inte längre att fixa ett glas som gör att jag ser bra.Optikern skakade på huvudet och skrev ut en remiss till ögonläkare.
Jag har bytt glasögon tre gånger på ett år och sånt pallar inte kassan för därför att dessa tjocka glas är oerhört dyra.
Nu är det bara att vänta och åter vänta,som optikern sa! Två månader eller två år ,ingen vet!

1 kommentar:

hpy sa...

Hoppas du far tid i god tid.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate