lördag, april 22, 2006

Kvinnnors tankar!

Ibland blir jag överrumplad av ett telefonsamtal, särskilt idag. Min fd hustru har varit en vecka i Spanien med sin "nya" man.Nya o nya ,de har varit tillsamanns i 2 och ett halvt år och det var denna man som blev orsaken till att jag begärde skilsmässa.
Jo, idag när hon kom hem så ringde hon till mig och berättade att de hade förlovat sig. Tjaa , vad ska jag säga om detta! Jag visste sedan en tid inom mig att det skulle bli så, jag har haft en dröm som visade mig att de även inom snar framtid flyttar ihop.So what?
Men det som förvånar mig är att hon hade så bråttom att ringa o berätta denna "nyhet"? Varför gör man så??
KAN det vara så att hon kommer ihåg allt hon har sagt att hon aldrig kommer att varken flytta samman eller sätta på sig en ring mer? Hon har tyvärr aldrig någonsin i hela sitt vuxna liv levt ensam utan har alltid haft ett förhållande att luta sig emot. Tyvärr säger jag för jag tror att det är nyttigt att lära sig att stå helt på egna ben. Nu är ju våldigt många människor på det här sättet att när ett förhållande tar slut så ger de sig raskt in i ett nytt, de klarar inte av att "bara" ha sig själv!
Jag säger inte att man inte ska träffa andra och öppna upp förhållanden men det är en stor skillnad mot att binda sig på en gång och inte ge sig själv rätten att träffa vem man vill och gå åt det håll man själv väljer.
För mig är det fortfarande en otänkbar tanke att dela mitt liv med någon annan i ett gemensamt hem!!!Jag vill inte!! Jag vill inte! Jag vill inte!!
Jag vet att min fd så gärna vill att jag ska hitta någon och göra så som hon har gjort men jag tror att det är mest för hennes eget samvetes skull hon vill det för hon vet liksom jag att vår skilsmässa tillhör en i raden av dåliga och oärliga skilsmässor som alldeles för många fixar till.
Nu är det som det är och jag kan bara beklaga detta för jag ville något annat men vill inte motparten så kan man ju inte tvinga sig kvar. Jag har bara att konstatera att vårt liv bara försvann på ett mycket dåligt sätt! En del kvinnor måste ha starka män och sviktar man så blir man inget värd men sådan är naturens lag,gråryggen motas ut i buskarna och tappar all respekt bland honorna om han visar sig svag !

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate