måndag, januari 16, 2006

Rockbjörnen

Ikväll delades det ut många sk Björnar av Sveriges folk genom en omröstning i Aftonbladet.Aldrig förr har så många människor deltagit i omröstningen, över 1 miljon enligt AB! Jag blev väldigt glad över att Timbaktu fick årets Björn för årets låt."Alla vill till himmelen men ingen vill dö" ! Jag har sett o hört honom fem gånger under säsongen och det har varit folkfest utan like! De som inte förstår sig på Kent måste känna sig konfunderade, de har sammanlagt under åren nu fått 9 st Björnar.I klassen årets album detta år och de kom tvåa i omröstningen om årets grupp."Du ,jag &Döden" heter ju detta album ,sen gav de ut en EP på hösten som sen dess ligger i toppen på listorna.Idag sa de på radion att denna EP är den mest spelade på de olika radiostationerna."The hjärta & smärta EP" som denna alldeles fantastiska cd heter, alla fem låtarna är var och en topplåtar.Att en grupp som Kent kan hålla sig på toppen år ut och år in visar ju klassen på dem.När jag såg dem i somras i tältet ,som var utsålt här i Stockholm två dagar i rad,så var det 18.000 människor i tältet och en underbar stämmning.
Glömmer aldrig heller spelningen på stadion för två år sedan, 33.000 vitklädda lyssnare, det är inte många artister som drar ihop så många på stadion.Jag är glad över att tillhöra den del av befolkningen som gillar Kent för de ger en så mycket både musikaliskt och textmässigt! Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate