tisdag, januari 23, 2018

Suck ja, dessa gnälliga gubbar!

Klicka på bilden så blir texten läsbar!

Vi ska ta min ålder som ett exempel idag, jag är snart 76. I början på nittiotalet var jag 50 år och hade mobil och dator. Alltså jag har haft 26 år på mig att lära mig dessa tekniska ting vilka finns i mycket stor utsträckning i alla hem idag.
Radio på webben har funnits i många år nu och det är mer än lätt att lyssna på radio från alla världens hörn om man är uppkopplad. Samma har utvecklingen sedan många år blivit i våra telefoner. Det finns appar för allting idag inte minst radio och tv.
Vi har sedan flera år tillbaka "Chromecast" från Google för vår platttv vilket gör att vi med digital klarhet kan se SVT-play-Youtube-HBO osv genom antingen vår mobil,platta eller dator.
SR app är föredömligt enkel på alla smartmobiler . Ett barn på 3 år fixar det och det är väl själva tusan om inte en pensionär ska klara av det här.Vi är väl f-b mig inte senila hela bunten bara för att man fyllt 60?
Jag blir så trött på dessa "farbröder" som gör sig dumma än dummare.
Anmäl dig till en kurs ,alla studieförbund och pensionärsorganisationer har massor med  mobil o datorkurser!

PS Låt oss utgå från åldern 60 vilken skribenten i mitt i gör. Den personen var 35 år när den tekniska utvecklingen började för datorer och mobiler!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate