onsdag, januari 03, 2018

Kostnader ?

https://www.expressen.se/kvallsposten/tonarsbraket-utloste-blodig-etnisk-hamnd-pizzerior-stormades/
Det talas mycket sällan om de kostnader invandrare genererar det allmänna med våra skatter som underlag.Allt är ju frid och fröjd i vårt land!
Sanningen finns som vanligt någon annan stans. Vi kan hålla oss till det här fallet (fallen) som Kvp skriver om från dessa små samhällen i södra Sverige.
Det är ju inte bara i de stora städerna hemska saker händer som bekant, i Gubbängen i södra Stockholm har tex lägenhetsinbrotten ökat med 30%.
Vi kan tala om masskjutningar numera i en nivå som bara kan jämföras med de värsta länderna i världen. Allt det här visar sig ju vara baksidan av en mycket stor invandring, ja, man kan snart tala om att vi byter folk i det här landet.
Jag känner mig i tex Farsta snart som en udda figur bland alla invandrare av alla sorter, bor jag i Sverige eller i ett annat land?
När jag som ändå från min uppväxt är ganska van med folk från andra länder (Torshälla 1949-78) ,halva befolkningen var från andra länder i lilla Torshälla. Men den stora skillnaden då mot nu var att alla talade svenska och hade arbete.
Ingen sluddrig sk Rinkeby eller Rosengårdssvenska på den tiden. Inga motsättningar och bråk.
När jag kom ner till Malmö och Rosengård fick jag en chock (1978) hade aldrig upplevt ett segregerat samhälle tidigare med folk som inte kunde vårt språk. Hade aldrig upplevt att så många inte hade arbete utan gick på soss.(80% då)
Hade aldrig upplevt så många bränder i hela mitt liv,anlagda bränder i husen där vi bodde,skolor,daghem osv!
Narkomaner överallt och en stor romsk befolkning som verkligen stack ut med sitt udda liv och kriminalitet.
Det är detta vi nu ser över hela Sverige! Malmö var bara förtruppen!
Hade man dragit slutsatser och studerat Malmö och lärt av deras misstag så hade man säkert handlat annorlunda framöver men tyvärr har skygglapparna varit på.
Förnekar man verkligheten så blir ju samhället totalt chanslöst!
Där är vi nu!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate