onsdag, november 22, 2017

Förfallet i Stockholm!

Jag går under behandling för prostatabesvär på urologen i Farsta. De har skrivit ut Alfuzosin vilket underlättar för mig. Jag behövde komma i kontakt med dem och slog upp tider och telenummer via vårdguiden.
Idag när jag ringer på utsatt tid så hamnar jag i en telefonsvarare där det helt kort meddelas att urologen är nerlagd den 30 september i år.

IT-avdelningen för vårdguiden har alltså inte hängt med och det är inte alls förvånansvärt i dagens Sverige .  Varje dag duggar dåliga nyheter ner hur illa IT fungerar i vårt land. Sveriges radio hade senast i morse en rapport om hur lätt det är att hacka sig in i allt från kraftverksdammar till sjukvården.
Inte ens lösenord förmår de att lägga in!!
Att en urolog läggs ner kanske inte är så märkvärdigt men för mig blev det en obehaglig överraskning!
Sjukvården generellt i Stockholm har försämrats de senaste 5 åren med köer överallt. Till och med min vårdcentral där det var lätt att komma till är idag mycket svåråtkomlig. Stopp för nya patienter eftersom det är proppfullt.
Förr fick man medicin förnyad inom tre dagar när man gick via internet, nu har de sträckt ut detta till 10 dagar.
Arbetsbelastningen är väl för stor numera!

PS Ringde min ord. läkare vilken var ledig och fick numret till en annan läkare. Ringde och hade tur , han svarade direkt.När jag la fram mitt ärende så stoppade han mig och sa att han hade skickat ett års förbrukning till apoteket igår!!Där hade jag verkligen tur att träffa just den läkare som hade behandlat min receptförnyelse. Synd bara att inget sms hade kommit så att jag hade vetat om detta! Men nu är jag glad och går upp till Farsta och hämtar ut mina burkar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate