söndag, oktober 15, 2017

Moderaterna på väg in in igen i svensk politik!

Det har varit intressant att få vara med om ytterligare ett partiledarbyte i moderaterna. Nu börjar det låta vettigt från detta parti men jag måste också ställa mig frågan, vad säger idag alla de som hyllade Reinfeldt som en GUD!
En man som så infernaliskt var med och förstörde Sveriges försvar  och immigrationspolitik?
Inom fp hade de Ullenhag och honom vill jag liksom Reinfeldt helst glömma!

SD sjunker nu ordentligt i undersökningarna och det är ju också ett friskhetstecken. Men de ligger ändå kvar på hela 15 % och det är oroade.Ett parti vilket vill rycka loss oss från EU och motsätter sig samarbete med Nato är inget parti som jag vill stödja på något sätt. Det finns medlemmar vilka dessutom har ett otrevligt samarbete med Ryssland och Putin även om Åkesson tagit avstånd !
Två partier hamnar under 4% spärren, KD och MP.
MP var ju på väg att bli ett rätt så stort parti för några år sedan men har med sin politik fallit som en sten. Väljarna har tydligen gått till V och det är nog lika bra det eftersom de flesta inom mp tidigare har så tydligt visat att de är "vänster"!
Bättre att vara ärlig en att segla under falsk flagg.
Men som sagt var , val är val och undersökningar är undersökningar. Bara på valdagens natt kan vi veta hur det blir!
Personligen så önskar jag att den sittande regeringen faller.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate