tisdag, januari 24, 2017

Gör man om 60-talets fel nu?

Jag har sedan ett par veckor kunnat följa varje dag hur man högg ner all skog mellan tunnelbanan och Lingvägen på ett avsnitt. Det hade ju talats om att bygga ut tunnelbanan men idag när ortstidningen "Mitt i" kommer så får jag veta att det är höghus på gång.


De rödmarkerade områden som du ser här , där ska det byggas hus.Tätt intill ska det vara idag när det är brist på tomter.
Lingvägen har varje kväll varit från början till slut full med parkerade bilar.(I min del av Hökis)
Jag räknade ut att ca 800 lägenheter ska byggas nu. Hur många har bil av de som ska flytta hit? Var ska de ställa sina bilar?

Allvarligast är om Farsta -Hökarängen sakta håller på att förvandlas till ett område likt Järfällaområdet. Tecken finns redan på en sådan utveckling!
Jublet över att Sverige nu har tio miljoner innevånare sätter sig i vrångstrupen åtminstone på mig när jag ser hur samhället mals ner under trycket från alla dessa som inte finner sin plats i vårt samhälle.
Ska det bli här så som de har det i Malmö?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate