söndag, december 04, 2016

Jag gråter!

Ikväll grät jag framför min tv under Rapport, senast jag gjorde detta var under Vietnamkriget och de hemska bilder man fick se.
I kvällens inslag från Mosul såg man små barn illa skadade och män som grät och förbannade IS.
 Sedan kom ett annat avsnitt i rapport med unga socialdemokrater som vill att Sverige ska återgå till samma invandringspolitik vilket vi hade när dörrarna var vidöppna. De älskar säkert Fredrik Reinfeldt kan jag tänka mig.
Inte ett ord från dessa stjärnögda unga kvinnor om att hjälpa de utsatta folken i de länder där IS har tillåtits härja så länge. Åhnej , uppmuntran till att fly och komma hit är det enda de agiterar för.
Tack och lov att tillräckligt med stridande soldater är kvar i dessa länder och offrar sig för att befria världen från avskummet IS.
I Sverige har en kultur av "godhet" spridit sig i många år, en "godhet" som är hemsk i och med att dessa individer är pacifister och inte vill hjälpa någon av de som gör motstånd mot islamisterna.
När man ser de hjärtskärande bilderna från Mosul så känner jag en desperation över att inte vårt land kan hjälpa dessa stackars människor, man har lagt så mycket pengar på de som har kommit hit men en ytterst liten skärv ner till krigets offer eller soldaterna som strider.
Inte ens gasmasker fick man skicka ner eftersom regeringen säger att detta är krigsmateriel. Har ni hört något så cyniskt och byråkratiskt?

Jag har i många år nu skämts över hur Sverige sköter sin politik och jag skäms över att allt för många i det svenska folket har duckat i dessa frågor och inte ställt krav på politikerna att ändra sin politik!

Jag vill att reportern Stefan Åsberg och fotografen Nicklas Berglund ska få kungens guldmedalj därför att de ställer sig med livet som insats för att kunna visa oss andra vad som egentligen händer i tex Mosul. Min beundran för Stefan och Nicklas är mycket stor, de är  modiga män och jag hörde på Stefans röst idag att han var svårt berörd över det han såg!

  

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate