lördag, november 19, 2016

Tillbaka i Stockholm!

Så var jag tillbaka i stan efter 5 nätter i Lund. Vad möter jag då på direkten på t-centralen, jo, två poliser som håller en svartskalle i ett mycket fast grepp.
Längre fram står en ung kvinna och ser förtvivlad ut och polis antecknar vad hon säger. T-bane kvinnan bredvid tittar på mig och ruskar på huvudet.

Troligtvis ett rånförsök i folkvimlet eller något annat skit.
Jag får genast dålig smak i munnen.
Sen tänker jag på en kontrast. På X-et från Malmö-Lund så var det till säkert 98 % svennar som åkte idag men när jag kommer ner i tunnelbanan så är det nästan det omvända.
Bor det verkligen så många från andra länder i Stockholm nu?

Eller är de på väg hem från sina jobb i städ och andra jobb som inte vi svennar vill befatta oss med längre?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate