måndag, oktober 31, 2016

Murar rivs!

Idag var det en stor historisk dag  i Lund!
Det är andra gången i mitt liv som jag får vara med om när en världshistorisk händelse sker mitt framför mina ögon.
Förra gången var när Berlinmuren krossades och hela sovjetimperiet störtade samman.
Nu fick jag vara med om när Katolska kyrkan och världens Lutheraner lovade varandra att upphäva århundraden av motsättningar.
Dessutom fick jag se hur man tillsammans hade andakt, OCH där fanns också vår kvinnliga ärkebiskop sida vid sida med Biskop Arborelius.
Det var så stort att se och höra denna fantastiska gudstjänst i Lunds domkyrka.

Körerna kom från de bägge kristna kyrkorna och deras sång gladde mitt hjärta.
Den här dagen är nog den dag då jag återfick lite hopp om mänskligheten!











Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate