söndag, september 04, 2016

Kostymen på idag och vad finner jag där?

Idag när jag ska på fest så åkte min mörka kostym fram. I ena fickan känner jag ett papper.
Till min häpnad så dyker sista minnet av morbror Holger upp.
Holgers ingifta släktingar tar han om allting till denna begravning, dödsboet, sortering av grejor osv. Hela begravningen sköts av denna familj.
När testamentet plockas fram är det oerhört gammalt och där står att denna familj ska ha allting.
Det skrevs redan när Holgers fru levde.
Holger sa alltid mot slutet tom. några dagar innan han avled att jag skulle inte gå lottlös när han dog.
Han hade senaste tiden upprepat detta många gånger.
Så blev det inte. Inte ens en knappnål fanns för mig att få!

Det här kommer jag aldrig att få något svar på vad Holger egentligen menade!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate