torsdag, september 01, 2016

Går det överhuvudtaget att få en seriös diskussion idag?

Jag har ställt frågan åtskilliga gånger tidigare men aldrig fått något ordentligt svar. De "intellektuella" går inte i svaromål med knegare som jag, det är under deras värdighet att svara "dumskallar"!
Det är ju faktiskt så både de och vänsterns debattörer ser på oss utan skolbildning. Javisst är det så att jag slutade skolan vid 14 års ålder men man kan väl ändå vara en någorlunda tänkande individ.
Frågan jag har ställt i åratal är följande: " När ett litet land tar emot oerhört många invandrare under relativt kort tid, vad har det för inverkan på landets seder,kultur, körvanor, kriminalitet osv.?"

Även religionsfrågorna  berörs ju också och hur stort inflytande får islam i vårt land ?

I många andra länder där jag har varit så har de en totalt annan syn på sopor och nedskräpning. Ofta slänger de sopor överallt i sin omgivning och naturen ser inte särskilt trevlig ut. Jag ser numera sopor överallt efter gatorna och särskilt de unga idag har tagit till sig en sopkultur från andra kulturer.
Våra stenkastare och mordbrännare gör ju precis det vi sett på tv under åren i andra länder, senast igår i Trollhättan så brann bildäck. Under min egen uppväxt fanns inte detta handlande, jag minns faktiskt inte en enda skolbrand.

Kraven från troende muslimer på skolor, maten, kläderna är ju också något nytt. Ska de få genomslag med sina krav? Läser ju i tidningar då o då om skolor som inte serverar griskött längre, hur vanligt kommer detta att bli?
Mc Donalds är ju välbesökt på de flesta ställen av ej grisköttskonsumenter men forskningen har ju tydligt påvisat att allt ätande av kokött är skadligt och sjukdomsframkallande liksom all läsk som konsumeras. Ska de invandrade mer än svennar drabbas av olika sjukdomar i blodkärlen?
Samma sak med de allt fler som klär på sig tyg över hela kroppen och missar att få sol på sig och i och med detta får D-vitaminbrist med en rad försämrade hälsofaktorer.
Ja, frågorna är många men ingen vill ta i dessa frågor.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate