tisdag, augusti 23, 2016

Ståkkholmare och gå på väg!

En insändare i ortstidningen påstod att de som mötte trafiken på en cykelbana var "lantisar" medan en äkta Ståkkholmare gick på HÖGER sida. Alltså med alla cyklar och ev. mopeder kommande rakt i ryggen utan minsta kontroll.
Jodå, jag ser hur flertalet går på detta tokiga sättet allt medan jag som lantis vill kunna se när de kommer .Idag gick jag på en sk cykelhuvudled och där går det undan må jag säga. Unga män med fina cyklar kommer nog i 50 km/tim och då är det verkligen bra att ha koll på dem.
Jag hade en gammal god granne som blev påkörd av en sådan cyklist och blev illa skadad och dog i sviterna av sina skador.
Den cyklisten körde på en trottoar och grannen såg inte honom.
 Så här ska man inte gå och här är det fartsträcka.Typiskt Stockholm!

Här kommer de i full fart på bägge sidor och då gäller det som fotgängare att gå på rätt sida, alltså möta fartdårarna så att man ser dem.
Den här kvinnan valde rätt sida men så var hon troligtvis från landet!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate