måndag, maj 02, 2016

De gröna unga blåögda sviker!

Sitter och läser i Svd idag hur ledande unga gröna gisslar sitt moderparti. Allt ska i invandrarpolitiken återgå till tidigare ståndpunkter d.v.s. öppna era hjärtan och gränsen!
I samma tidning läser jag återigen det förfärliga som hänt barnläkaren Mohammed Wassim Maaz i Aleppo. Den syriska regimen bombade sjukhuset och mördade läkaren, sköterskor och barnen.
Det är denna regim som Putin håller under armarna och det är denna regim som det i vissa kretsar talas tyst om men man stödjer regimen och dess president Assad.
I den blåögda kravlistan på att Sverige åter ska öppna gränserna så lyser som vanligt det enda rätta kravet med sin frånvaro.
Att stödja de som strider för rätten att få tycka olika finns inte på kartan bland dessa ungdomar idag. De talar och talar en massa "goda" ord utan en tanke på att man måste gå till den sjuke patientens sjukdom och bota den.Inte fan hjälper det att flytta patienten till en ny säng!
Med denna inställning som så många i detta pacifistiska land uppvisar så blir den uteblivna hjälpen till de som strider mot tex IS ett SVEK som historien kommer att döma oss för.
Om jag återigen drar en jämförelse med Vietnamkriget så var vi unga på sextiotalet några få som ansåg att istället för enbart humanitärt styrd hjälp till Vietnam så skulle vi samla in pengar som Vietnameserna själv bestämde över.Med andra ord så var det fritt fram att köpa vapen för pengarna! Vi blev med åren många och till slut ställde alla riksdagspartier upp på våra krav.
Vi skulle aldrig ha bedrivit någon kravpolitik för att sända hit flyktingar, tvärtom så ansåg vi att man skulle stanna kvar och ta striden mot förtryckarna med sitt krig.
På samma sätt ser jag på kriget i Syrien och Irak. Man ska göra motstånd såsom kurderna gör.
Då blir det också självklart att man istället för att snacka om "att öppna sin hjärtan" och liknande anser att man ska hjälpa till militärt och humanitärt i motståndet .
I det här sammanhanget kan jag påminna er om vad vänsterpartiet gjorde på sextiotalet i denna fråga om hjälp till Vietnam.De startade ett lotteri ihop med vissa sossar och vinsten från lotteriet skulle delas mellan BÄGGE sidor i konflikten.
Dessa förhatliga lotter fanns med på varenda möte med vpk. När jag på ett distriktmöte hade med min FNL-bössa så fick jag inte in en enda krona i den av det 100-tal vpk-are som var med. Sedan kom Lars Werner som var talare, han fick syn på min bössa och sa högt : "självklart att jag stödjer denna insamling och la i ett stort belopp"!
Grön ungdom och för all del samtliga  ungdomsförbund borde ha insamlingar till tex YPG i Syrien.
Först tar YPG dessa monster som kallar sig IS sedan är det dags att göra upp affären med president Assad.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate