söndag, mars 13, 2016

SORG och bestörtning!

https://youtu.be/bubOcI11sps 

Det är bara att erkänna att jag verkligen tar emot det här budskapet såsom man ungefär kan känna inför en god väns cancerbesked!
Det är snart slut!

En resa som började motvilligt från min sida för länge sedan, min tonårsdotter började lyssna på Kent och jag drogs med efter ett tag.
Började följa med på spelningar och då blir man fast för detta band vilka kommer från min hemstad Eskilstuna-Torshälla.
De har bara blivit bättre och bättre för varje år som gått. Kentfesten på Gärdet var en stor upplevelse liksom spelningen i Malmö året före. 
Jag har rest kors och tvärs för att se och höra Kent!

När jag ser de finska fanorna vaja i denna idag publicerade video så klack det till ytterligare i mig. Halva gruppen består av killar med finskt påbrå . Så var det i Torshälla när jag bodde där liksom på min arbetsplats Nyby där Sami har jobbat också.
Såg honom som liten pojke i min mammas hus där han växte upp.
En grupp som utvecklat sin musik så underbart kanske känner att de inte kommer längre nu?

De vill inte bli ett band som åker omkring och spelar gamla låtar?

Jag tillhör nog ett av Sveriges äldsta fan skulle jag tro men senare år har jag sett många gråskallar gå på deras konserter. Sjungande med i texterna!





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate