söndag, januari 10, 2016

Samtrafiken!

Jag har tidigare puffat för denna av samhället ägda företag med bra hemsida
 där alla Sveriges  trafikslag finnes. De säljer även biljetter över sin sida.
Igår tänkte jag testa denna funktion med ett köp för hela familjen till Gävle central från Stockholm.
Allt gick bra och bekräftelse kom via mail. Det är då som jag ser att en extra ekonomiskt post har påförts. Ca 8 % av biljettens sammanlagda pris bokförs som en extra avgift.
Hade jag vetat detta från början så hade jag ju naturligtvis lika gärna köpt den över min mobil och appen till SJ!
Dessutom fungerade inte min prio och värdefulla poäng försvann också.

Nej ni på Samtrafiken, det här duger inte alls och detta är kanske förklaringen till att vi resenärer håller oss till SJ och de andra företagens egna sajter!
Jag känner mig lurad!


Nu har vi undersökt din bokning för förstå bakomliggande faktorer och så här ligger det till.

Det rör sig om en presentationsfråga, i tidtabellssöket på Resrobot.se får man se det totala priset, medan det som kallas ”Översikt” när man går längre i bokningen visar nettopris och sedan bokningsavgift ovanpå det, motsvarande det upplägg som står i ditt bekräftelsemejl. SJ visar alltid det totala priset och väljer istället att skriva ”varav bokningsavgift”. Generellt sett är priserna detsamma på SJ.se och Resrobot.se men i vissa fall är priserna lägre på Resrobot.se. Priset som visas i köpdialogen är detsamma men specas på ett annat sätt.

Frågan om Priopoäng kan vi tyvärr inte svara på utan där får jag be dig kontakta SJ, de behöver gå in i sitt kundsystem och titta på din bokning.

Vi kan bara beklaga att det blev otydligt för dig som resenär, det ska vara enkelt att förstå och du ska ju absolut inte känna dig besviken. Jag hoppas att detta hjälpte dig att förstå varför det upplevs olika.

Hälsningar Karin

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate