söndag, januari 31, 2016

Lars Ohly extraknäckte!

Vi tog båten från Trelleborg ner till Sassnitz för en hastig runda i hamnen för att köpa billig sprit. Så var vanligt när man bodde i Malmö och dessutom var SJ-anställd, fribiljett med tåget ner och lika på båten.
Nå , jag ska gå iland och skriver på mitt "visa" och som titel skriver jag "herr" samt betalar i västvaluta kostnaden för att gå 100 meter.
Men se det gick inte och jag är nästan säker på att det var Lars Ohly som satt i vaktkuren med skärmmössan på sig.
"det här går inte " sa han med myndig stämma. "Det ska vara ditt yrke, herr är fel"!

Kunde aldrig ana att den mannen skulle sitta där! Men jag minns nog rätt efter att ha läst vad han idag skriver på twitter. Han sitter och mästrar och ger sig på andra människor med ord som han inte borde ta i sin mun denne kommunist!

Han har i hela sitt liv understött regimer som mördat  andra människor bara därför att de har haft en annan uppfattning.
Ohly var med och stödde Farc-gerillan med pengar så att de kunde kidnappa ännu fler. Han var en ivrig påhejare av DDR osv.

Om någon borde mer tala om de vedervärdiga länderna i östra Europa så borde det vara Ohly eftersom han har stora kunskaper om vad som hände där.
Men det lät vi nog inte varken få höra eller se.
Ohederliga vänsterpartister har vi vant oss att beskåda. Själv åkte jag och sju andra ur detta parti en gång i tiden. Vi hade bla. en annan syn på det som hade hänt i Tjeckoslovakien och INTE var det Ohlys synsätt kan jag lova.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate