fredag, januari 15, 2016

Den nygamla överklassen!

Min gamla pappa sa alltid om facket och sossarna att de var den nya överklassen.
 När man idag läser Aftonbladets utmärkta reportage om fackpampar och ledande sossars förmåner på bostadsmarknaden så får jag ge min gamla pappa rätt. Mygel, lyx, pengar och allt vad som hör därtill.

 Hela det här gänget som i högtidliga sammanhang kallar sig "arbetarrörelsen" är precis samma typ av människor som vi såg i sovjetunionen på sin tid. De skaffar sig fördelar på sina medlemmars bekostnad.

 På ren svenska skulle jag säga STÖLD! Fastigheterna använder dessa valda som sin egen egendom, delar ut till andra inom "rörelsen"! Sånt kallas för korruption!

 Jag tycker att de som är medlemmar och känner sig blåsta ska polisanmäla dessa pampar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate