måndag, december 07, 2015

Alla mynt har en baksida!

När jag jobbade på den sk långvården så kom jag in i en värld som var totalt okänd för mig. Innan så visste jag ingenting hur det gick till på dessa avdelningar där så många är senila och inte klarar av någonting.
Häpen är det minsta jag kan säga att jag var och jag upplevde stanken och all avföring och kiss som vedervärdig första tiden, men man vänjer sig.
Det jag aldrig blev van vid var den slutna världen där bara de närmast berörda visste något.
Så är det inom många yrken , se bara hur lite vi som aldrig har haft kontakt med kriminalvården vet vad som pågår där innanför murarna!
Samma sak är det nu inom tex Migrationsverket, socialvården eller alla de transporter som pågår dygnet runt.
Fick lite bilder idag från ett tåg där invandrarna fraktades, det är också en värld som inte tidningar eller övrig massmedia kommer att publicera en rad eller en enda bild från, var se god och se hur människor kan uppföra sig i vårt land.














Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate